Sunday, 14 October 2012

bila kau gediks.


Dengan suara manja yang serak-serak basah, di tambah dengan lirikan mata yang suka usha-usha kaum berlawanan, apakah itu tanda menggedik?

wahahaaiiii semua pembaca! Adakah gedik yang dimaksudkan memang benar gedik? ataupun anda rasa ianya cuma gelaran atau dicopkan gedik semata-mata?

waallhello, dari segi definisi gedik, ialah mengada-ngada atau berlebih-lebihan. Sebenarnya gedik ni tak salah tapi tak eloklah sebab ianya mencermin peribadi seseorang juga. Apa kata orang bila tengok seseorang tu mengada-ngada atau berlebih-lebih. kalau tak kena tempat lagilah padah. Jatuh maruah gamaknya. Tetapi.. tak semua gedik juga yang dibenci. Ada 2 3 gedik yang harus kita contohi juga. Terkejut ke?

yerr.. memang ada. gedik apa?

Gedik dengan suami - dah hak kita masing-masing, hubungan pun dah sah. so, gedik untuk menggoda suami tak salah.

Gedik dengan Ilmu - gedik nak membaca, membeli buku. Berlebih-lebihan menuntut apa jua ilmu ataupun menjawab/ bergiat aktif menjawab soalan yang diajukan guru. Ada orang kata 'gedik tul budak tu, semua cikgu tanya, dia mesti nak jawab'. macam ni lah yang kita nak. biar gedik belajar. tapi jangan gedik ngan cikgu lak.huw.



( gedik???? hahahah mmg pon , x suke org gedikk... so u all jgn la jdi gedikk, heheheh bila korang gedik bukan shaja org menyampahhh malahhh kucing gan pokok pon meyampahh ... ... TAPI kalau korang yg jenis gedik, jangan risau la... boleh bendung lagi dngan korang tolong la jgn sebok hal org , ko buat hal sendiri jer... so nmpak gedik yg bermaruah kan =)  ..) 


                                                        SEBAGAI GAMBA HIASAN... HEHEHEH
                                                             SO GEDIKSSSS <3

No comments:

Post a Comment